Monday, October 31

my lil sis..

Assalamualaikum.. 

bangun agak lewat.. bangun kene bebel ngan ibu sebab tak bangun solat subuh... penat dah ibu kejut.. hee.. aku dengar tp tak tau la ngape malas sangat hari ni.. kul 11 baru bangun.. aku tdo awal ape.. awal pgi.. actually before tdo aku msj ngan incik dear.. tapi tetibe tak reply.. tunggu dye reply upenye tak reply sampai kesudah.. dah nye aku  pun tertido laa...tu yang liat sangat nak bangun sampai terskip subuh tu.. 

bangun tido terus mandi.. tetibe ader orang bg salam.. angah cakap mesti  makcik zah nie.. aku pg la nengok.. btol sekali tekaan angah.. makcik zah dan makcik ton..hee.. ishh mujur dah mandi.. dorang sume lepak kat dapur sebab mase tu ibu ngah masak pankek@lempeng pisang... aku siap2 and g ke dapur.. aku bakar roti , sapu planta and tabur gula.. aku makan sorang je.. makcik2 tu aku suh makan pankek ibu je.. dorang pun duk borak2 sekali sekala aku menyapuk gak ckit.. dah abes aku makan roti 2 keping baru aku buat air teh untuh makcik2 tu.. heee.. bertuah nye aku kn..

kat daput ader lebih lagi pisang dua sikat so ibu bagi sorang sesikat.. biasa la hidup berjiran kan... dorang da balik aku duk ngopeh2 kt almari buku tu.. aku pun tak tau aku cari ape. hee.. tetibe jumpe buku nota kecik.. kecik ke buku tu.. tetulis buku nota NURUL IMAN ZULAIKHA.. aku pun belek2 buku tu.. heee.. aku jumpe karangan pendek,.. bersusah payah aklu bace nye.. haa nk nengok.. meh cni..


sedey jee... adeq aku kene buli upe nye.. sangat sedey adeq aku sorang nie..mujur aku kakak x de sape nak buli.. hee.. aku ase macam aku penah buat ape yang adeq iman nie buat. tapi bukan sibling yang buli.. maybe pas kene marah.. bese la budak-budak kan.. pas nie insyaAllah aku akan backup iman. nge3.. acecece kadang-kadang aku buli jugak... adeq iman nie chengeng so beli buli ckit nangis.. hahaha.. suke aku..



oke nie la NURUL IMAN ZULAIKHA
my adeq bongsu...
comel kan... sape ckp x memang biadap...
dush..dush..dush...

2 comments:

nUruL 'aIn (^_*) said...

adik iman dh besar la...!! dh pandai meluahkan perasan la!!

kakak, kamu jgn buli2 adik iman ye!!cian dia ok =)

Aqma Zaman said...

heee.. 2 la asyik kene buli je ngan abg2 dye..

eh kakak tukang backup la unty..