Tuesday, June 14

susah kn orang nk faham

susahkan nak dapat kawan yang betul2 faham kita...
aku tau hp tu tak mahal mane tp bagi aku hp itu sgt2 berharga...
aku sayang sngt2 hp tu... mmg salah aku cuai tp
aku cuma ajak teman aku pg tgk hp 2 sekali then pg kelas
tgk sekali pn jadi la asal kn aku puas hati
bukan nye nk ajak pg cari smpi skip kelas
xpela betul la kata orang kn kalau kita snggup tolong org
belum tentu orang akan sanggup nk tolong kita

aku x kesah cme seday je skng faham la mcm mne kawan yang kita ada
aku pegi tgk sorg2 tp bile da tgk sorg2 mesti akan skip kelas nye
aku un la pusing 2 kali 
aku pusing kali ke 2 tu aku nmpk bateri hp tu, tp nk benti x leh
sbb kete byk kt belakang so aku buat la u-turn lagi sekali
pas tu x jmpe dah.. agak kecewa la.. tp x pela aku da puas hati..
sbb aku tau hp tu da berkecai dan aku nmpk.. so aku akan pg buat sim baru
n cari hp baru... padan muka aqma cuai lagi..

aku nk memory hp tu.. hmmmmm
xpela aku reda jela mmg barang tu da bukan jadi nk milik aku
dan aku x pegi kelas RM pagi nie.. sempat je nk pg tp da x de mood...
yeahhh...

tetibe rindu sngat kt bff aku..
bff sejak aku kecik tp skng da ilang kan diri..
bff ke cm tu?? tah aku ttp anggp dye bff aku
even x cntct aku da tp beday aku x penah lupe nk wish
sekurang2 aku tau dye masih kawan aku
walaupun dye hnye set birthday aku kt hp dye...

seingat aku, penah dlu aku tercicir rantai emas
tah mcm mne aku main leh tericicir pun aku x tau
aku ngn bff pn cari la rantai tu smpai aku dgr dye mengeluh 2 3 kali
malas da nk myusahkan dye aku ajak balik, xpela kena mrah pun benda da x de kn

tp bff cakap
aku tau ko ralat kn, x pe aku teman ko cari sampai jumpe
selagi x jmpe kite xyah balik biar same2 kena marah
aku tau mmg x kan jumpe da sbb x de tanda2 rantai tu masih wujud
tp cara bff cari rantai tu walaupun da penat tp tetap tolong aku cari smapi aku puas hati

agak lme cari aku sdri pun da malas n give up aku ajak balik
tetibe bff jumpe rantai tu..
bersyukur gler.. 

x semua orng snggup berkorban kn, walaupun benda tu kecik je n ase mcm remeh je..
tp bukan semua orang sanggup.. susah sngt nk cari kawan yang betol2 faham kita kn..

WARNING : benda yang boleh buat sendiri kita buat sendiri x perlu nak harapkan orang lain... x perlu nak menyusahkan orang lain...

2 comments:

Aleen Aiden said...

erk,knapekah2?henfon kamoo tecicir kah?jgn sedey2 keyh..xde rezeki nak melekat lame la henfon 2 ngan kamoo..xpe2,next time alin teman k.hee

aqma.naz said...

ye lor.. mcm mne tah leh jatuh... syng sgt kt hp tu...