Monday, April 4

keliling negeri penat kan diri

http://www.cute-smiley.com    3hari punye entry...

okey start on THURSDAY
after aku call cimb and diberitahu penyata tu da boleh amik
aku call la abah, bg tau sal tu
abah lak cakap mlm kang abah sampai kita g uma unty sha
pg esok kite gerak g amik penyata tu.. aku pun on je la..
tunggu2 abah, dekat kul 10 br sampai.. lambat gler
pas tu pegi makan and aku lak drive dari bangi ke BBST..

FRIDAY
kiteorang gerak ke masjid tanah melaka dlm kul 7 lebih la
aku lagi yang drive.. ibu jadi co pilot
and abah tdo kt belakang. 2 jela keje nye
aku kuar kt tol PD. saje mengedik malaz nk kuar tol alor gajah. sbb same jauh je pn
ingt nk brkfst kt PD tp x de tmpt best lak
so ibu ckp brkfst kt melaka jela t..
aku okey je and teruskan pemanduan. mujur bwk kete auto..x de la pnt sgt kn.
sesampai kat masjid tanah melaka, kami brkfst dlu and abah jumpe da telor pindang yg dye teringin nak mkn tu
telor pindang nie ssh ckit nak cari..
after mkn aku ngn ibu g amik penyata tu..
da settle sume kami pun gerak semula ke KL untuk ke pejabat MARA lak
aku gak yg kena drive.. penat tp abah suh aku gak yang drive..
park kete kt sg besi je pas tu naek LRT g bandaraya
pas settle sume kt MARA singgah sogo jap.. pow abah 2 helai baju.. hehehehe..
pas tu masa untuk balik pahang
aku yang drive lg.. aku ase if da boleh mintak jadi driver dato nie
layak sgt da nie..
smapi uma dlm kul 8.30..
kul 11 mlm kang nk gerak g terengganu lak
perghhhh mmg terbaek la kn..
tp  mujur bukan aku yg drive,, ader driver yang tolong drive kn..

[drive dari bangi ke BBST, pas tu ke melaka, balik semula ke bangi, pas tu balik pahang.. in 1 day]

SATURDAY
yeahhh da smpai t'ganu.. smpai kul 6 lebih and solat kt masjid terapung, [masjid tengku zaharah]
g bekfst and jln2 kat pndai batu buruk je. pic2 nnti la upload.. skng mood x wape nk rajin lagi
pas tu g masjid kristal, taman monument, pas tu lalu je dpn muzium x sngah pun..
g pasar payang.. borong-borong.. tp x de la borong sgt.. sbb sebelum nie da dua kali pg.. 
aku banyak tdo je, sbb penat ari jumaat tu x ilang lagi
beli kopok je banyak.. lupe lak nak bwk balik bangi nie
jejalan t'ganu..
dah penat br gerak balik.. xdela seronok sgt ase bese2 je.. sbb da pg 2 3 kali..
tgh mlm gak br smapi uma
mmg ari isnin gak aku balik bangi kn.. x larat kot nak balik ahad..


No comments: