Sunday, October 16

cedera

Assalamualaikum..
hye peeps...

berfikir-fikir nak sambung degree.. tapi tak nak sambung under business.. malas dah nak sambung under business nie.. program under business nie banyak ; hr, finance,transport,insurance,peruncitan, admin and banyak lagi.. tapi saya tak nak. saya nak sambung under fakulti sains pentadbiran dan pengajian polisi.. under fakulti nie ader dua program je, sarjana muda pentadbiran korporat dengan sarjana muda sains pentadbiran.. so i choose sarjana muda pentadbiran korporat dengan kepujian.. abah cakap course tu oke je..  ramai member nak amik human resource ngan international business..  

oke actually saya nak cite sal kaki saya cedera.. yeee cedera.... nak tolong ibu sangat pas tu careless kan.. dah kaki luka.. agak besar luka nye.. dah 4 hari, ari semalam baru pegi klinik tu pun sebab abah ugut.. saya nie agak lemah if bab nak pegi klinik or hospital. tapi memandang kan keadaan kaki agak teruk saya pun pegi la klinik..

before tu abah da call MA klinik.. siap suh cuci kuat pas tu berus siap.. saya pun ape lg, menangis terus.. abah nie memang saje da tau tu kelemahan anak die nie kan.. oke abah pun bawak pagi klinik, smpai klinik MA tu cuci je pas tu taruk ubat and balut.. MA ckp if hari 1st day kene tu dah bawak g klinik kene jahit da. mujur tak pegi hari kene tu.. die bagi ubat cuci pas tu ubat sape and ubat makan.. errr ubat makan... dua biji 4 kali sehari sebelum makan.. antibiotic dlm bentuk capsul.. aduh payah la nk telan.. MA ckp kene abes kan ubat tu and kurang kan berjalan..

sampai uma time to mkn ubat.. errkkk kne bebel and tengking ngan angah ble tak telan ubat tu, haisshhh tak jadi nurse lagi da garang cm ne la kalau jadi nurse nanti.. ase nye tak nak la suh angah jaga if sakit nanti.. garang sangat...

hope kaki nie pulih dengan cepat.. 

nota kaki : bila kita buat baik tak ada siapa yang ingat tp kalau kita buat jahat tak siapa pun akan lupa..

No comments: