Sunday, August 1

kem bina insan


wahh.. aku pg kem bina insan lar.. bkn sbgai peserta auuu.
bukan..bukan..bukan (ala2 datin wanabee....ahakz..)
sbg AJK okey .. bukan Ahli Jabatan Kemanusiaan.. bukan juga Anugerah Juara Karoke
tapi Ahli JawatanKuasa.. hahaha (ahli jawatankuasa je kot)




kem bina insan yg diadakan di Sekolah Menengah Agama Maahad Hamidiah Kajang
skola agama beb.. ce korg bygkan an.. aku nie jd AJK untk kem 2..
nasib x jd fasi klo x abes r dorg dpt ajaran sesat dr aku.. hahahaha..
3 ari aku kt skola 2.. strt 30hb, 31hb ngan 1hb..


first day (30 julai 2010)
actually an aku xde lar nk pg sgt kem nie.. cm mlz je auu..bkn pe kna join ngan dak2 UIA. aku x der kesah sgt sbb aku nie over peramah.. cme bab pakaian n tudung 2.. aku bese r stail aku an.. dlm ati nie xnk pg..xnk..xnk.. tp aku kms2 gak beg, siap2 gak untk pg.. hahaha.. ngek an aku.. yg g dak ktpm nye aku, k.mas, zura, wan, amer, khairul, hanzalah n syamim.. x rmai un yg join..
ari 1st 2 agak kelam kabut jgk lar.. lg un mse 2 dak2 UIA x smapi lg.. dorg smpai lewat..
so yg mane ader lar uruskan mane yg ptt..
da 3 4 jam berada kt skola 2 agak bes.. wlaupn agak segan ngan budak2 tudung labuh 2.. tp aku cm bese r bt otai jek an.. hark..

suma dak2 skola yg jd peserta nie, sume dak form 4..  dorg nie ader gak yg okey  n ader gak yg x wape okey..
ble fasi2 dari UIA smpai, aku nie sbg ajak kna lar bt tugasan aku lak.. aku lbh nyk tlg k.mas n zura sbg AJK DM.. kteorg mkn dlm talam.. ikot sunnah nabi.. tp besh jgk..



**dak2 Maahad Hamidiah.                      **mkn time.. 1 talam 5 org..                         **berkongsi




** talam aku,k.mas &                            **khusyuk gler k.mas mkn..             **zura mkn byk. lalala
    zura.. kami share 3 org                         mane x nye lpo gler + penat
    je... lalala                                              sediakn untk dak2 n fasi



second day (31hb julai 2010)
bgn awl beb.. huhuhu.. tdo hmpir kul 2.. pas 2 ngn kul 4.. perghhh mmg mgntuk gler la an..
x thn beb.. kna qiamulai.. yg lawak nyer time qiamulai 2 leh tertido2.. mujur x tertonggeng je.. lalalala..
ingt nk join dorg riadah.. tp ngntok sgt lak.. pas2 smbg tdo.. 2 lar jd AJK x de r penat sgt un.. leh byk rest..
tp ble jd fasi mmg penat gler an.. pas 2 dkt2 kul 8 br g DM.. sediakan mknan untk adeq2 neh.. dorg still mkn dlm talam. termsk lar aku an.. huhuhu..
pape un da second day nie nk kte sronok 2 x de r sgt.. tp leh r bergembira jg..
ari second nie aku baik lak ngan penyelia DM skola nie.. pkcik awee.. pkcik tp muda lg.. hukhukhukhuk..
plcik 2 un peramah n baik gler.. aku un mmg dpt mkn je lar.. mmg lebih r dr student n fasi.. hahahaha..




last day (1hb Ogos 2010)
last day nie aku x de lar seday sgt sbb aku x jd fasi.. AJK je.. so x der jmpe slalo dak2 skola nie.. time jmpe un mse mkn je.. huhuhuhu.. time mjlis penutup 2 time salam ngan dak2 untk salam perpisahan dorg ingt name aku.. "kak aqma.. kakak yg pling kecoh.. " hahahahaha.. kecoh ke?? ckit lar.. lalalalala
even aku AJK je,tp aku baik je ngan dorg sume.. lulululululu... ape2 dak2 UIA besh2 jgk... aku an terlebih peramah...
tp yg paling aku terharu skali time mkn tgh ari..  aku ader ckp ngan uncle DM 2 yg ahad kteorg akn blik da...
so dye ader tnye aku nk mkn tgh ari nk mkn ape?? uncle 2 ckp dye nk bt daging msk sup.. so aku saje je lar ckp yg aku teringin nk mkn daging msk kurma.. actually mmg teringin un.. tp x de lar expect uncle 2 akan msk. lpz abes mjlis penutup, kteorg g DM nk mkn tgh ari.. n pas 2 balik.. msk je dlm DM tgk lauk ader daging msk kurma.. mmg terharu lar jgk.. thank uncle DM.. lalalala.. sy akan merindui DM skola nie..
aku mmg mkn byk lar an.. knyg gler.. alhmdulillah...




MyHotComments.com

No comments: